W dniach 12-14.06.23 r. klasa 2a wzięła udział wycieczce klasowej do Węgierskiej Górki. Od razu po przyjeździe, wybraliśmy się na spacer po leśnej ścieżce dydaktycznej „Trakt Cesarski”, wiodącej zboczem Baraniej Góry, podziwiając po drodze piękną panoramę Beskidu Żywieckiego i Śląskiego. Dbając o naszą kondycję fizyczną, rozegraliśmy również mecze piłki nożnej i siatkowej, a zapasy energii uzupełniliśmy tradycyjnymi wyrobami z bacówki na stoku Bukowiny.

Podczas wyjazdu, musieliśmy się osobiście przekonać, co oznacza tytuł Westerplatte Południa, który często jest przywoływany w odniesieniu do Węgierskiej Górki. Odwiedziliśmy więc cztery schrony bojowe, które odegrały ważną rolę podczas obrony we wrześniu 1939 roku, w tym Muzeum Ciężki Schron Bojowy Wędrowiec.

Ostatniego dnia udaliśmy się w pociągiem do Żywca, gdzie spacerując po Parku Zamkowym, podziwialiśmy pięknie urządzone ogrody w stylu angielskim, małą architekturę w postaci tzw. Domku Chińskiego oraz ławeczkę Alicji Habsburg, z którą oczywiście zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia. W zakamarkach parku, odkryliśmy nawet mini zoo z końmi huculskimi, ptactwem ozdobnym oraz wieloma zwierzętami gospodarskimi. A skoro Park Zamkowy, to na naszej trasie do rynku głównego, musiał pojawić się również Nowy i Stary Zamek, które dziś pełnią funkcje administracyjne i  muzealne.

Po takim wyjeździe, w pełni poczuliśmy przedsmak wakacji.

prof. Małgorzata Juszczyk, wychowawczyni 2a, nauczycielka geografii i WOS w XLII LO